Algemene voorwaarden voor de huur van de recreatieruimte
Les midis au vert: multifunctionele ruimte.
Hiërarchie van voorwaarden: de bijzondere voorwaarden vullen de algemene voorwaarden aan of verduidelijken ze en heffen ze op voor zover ze ermee in strijd zijn.
in strijd met de algemene voorwaarden.
Dit contract heeft uitsluitend betrekking op de eendaagse huur van de polyvalente zaal en de gemeenschappelijke binnen- en buitenruimten.
Artikel 1 - Gebruik van het gehuurde goed
De huurder zal het gehuurde goed gebruiken in overeenstemming met de bestemming ervan, als een goede huisvader en met inachtneming van de normale beleefdheidsregels.
Het is verboden om frituurpannen binnen of buiten het gehuurde goed te gebruiken.
Het is verboden om de elektrische installatie te wijzigen en/of te overbelasten.
Rokers moeten buiten het pand roken.
Artikel 2 - Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan in de gebouwen.
Artikel 3 - Algemene voorwaarden van dit contract
De huurder stuurt de verhuurder een ingevuld boekingsformulier.
De verhuurder stuurt de huurder een huurbevestiging met de voorwaarden van het contract - reserveringsnummer - contactgegevens van de organisator - datum van het evenement - kosten van de huur (aanbetaling en saldo te storten op de rekening "midis au vert").
De huurder betaalt het overeengekomen voorschot om de reservering te bevestigen (30%).
Het saldo van de huur (70%) moet 7 dagen voor de datum van het evenement worden betaald, met uitzondering van late boekingen, in welk geval het volledige bedrag van de huur moet worden betaald voor de dag van het evenement. De verhuurder overhandigt de sleutels aan de organisator als hij op de dag van het evenement in het bezit is van het ondertekende contract, het totale huurbedrag en de borgsom.
Tenzij anders overeengekomen, kan de verhuurder, indien hij de aanbetaling/saldo voor de huur van het lokaal niet ontvangt in overeenstemming met de bovenstaande voorwaarden, zonder verdere formaliteiten ervan uitgaan dat de organisator van de huur afziet. Om misverstanden te voorkomen, wordt de organisator verzocht de verhuurder op de hoogte te stellen van zijn terugtrekking.
Artikel 4 - Inventaris van de inrichting
Bij de overhandiging van de sleutels wordt een inventaris opgemaakt van de uitrusting in de gehuurde lokalen.
De organisator verbindt zich ertoe de verhuurder op de hoogte te brengen van elke breuk, vervuiling of verontreiniging ten gevolge van het gebruik.
Artikel 5 - Annulering
Alle annuleringen moeten schriftelijk of per e-mail worden gemeld.
I. De organisator kan, met instemming van de verhuurder, een persoon vervangen die instemt met een contract onder dezelfde voorwaarden. In dit geval
wordt de aanbetaling geacht te zijn betaald door de vervangende organisator. De organisator kan zijn gebruik ook overdragen aan een door de verhuurder goedgekeurde persoon, waaronder
tijdens de geldigheidsduur van het contract, terwijl hij persoonlijk aansprakelijk blijft voor zijn verplichtingen jegens de verhuurder.
In alle andere gevallen blijft de waarborg bij wijze van schadevergoeding eigendom van de verhuurder.
Deze schadevergoeding wordt verhoogd tot 100% van de huurprijs indien de annulering minder dan 7 dagen voor de datum van het evenement gebeurt.
II. Indien de annulering te wijten is aan de verhuurder, is de aan de organisator te betalen schadevergoeding identiek binnen dezelfde termijn. De organisator mag echter niet
De organisator mag echter het aanbod van de verhuurder van soortgelijke ruimten als de zijne niet weigeren, waarbij de eventuele meerkosten ten laste komen van de in gebreke blijvende verhuurder.
In geval van overmacht is echter geen schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 6 - Aansprakelijkheid - Verzekering
De organisator gebruikt de lokalen als een goede huisvader. Hij is aansprakelijk voor de gehuurde goederen en de uitrusting die hem ter beschikking worden gesteld. Hij vergoedt de
verhuurder vergoeden voor alle kosten die door zijn nalatigheid zijn ontstaan en verbindt zich ertoe elke schade te melden. Door het huren van de polyvalente zaal,
is de organisator wettelijk verplicht om deze terug te bezorgen in de staat waarin hij ze ontvangen heeft en is hij tegenover derden aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit het gebruik van het goed dat hem werd toevertrouwd (art 1732 tot 1735, 1382 tot 1385 van het Belgisch Burgerlijk Wetboek). De huurder blijft echter aansprakelijk tegenover alle andere derden. De huurder wordt verzocht contact op te nemen met zijn verzekeraar om de omvang van zijn verzekeringsdekking na te gaan: verzekering burgerlijke aansprakelijkheid en verzekering evenementenorganisatie.
De verhuurder zorgt voor materiaal en spelen in goede staat van onderhoud. De organisator is echter niet vrijgesteld van de verplichting om te controleren of de uitrusting en de spelen geschikt zijn voor het beoogde gebruik. Hij zal de verhuurder onmiddellijk op de hoogte brengen van eventuele gebreken die hij ontdekt en zal afzien van het gebruik van
gebruik maken van voorwerpen die zelfs maar een klein defect vertonen.
De verhuurder wijst alle verantwoordelijkheid af voor schade, verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen meegebracht door de organisator of personen die deelnemen aan het evenement.
Artikel 7 - Kosten
De schoonmaakkosten bedragen 50€ en worden bij aankomst tegelijk met de borg (200€) betaald.
De keuken is opgeruimd, de vaat is gedaan en opgeborgen en de vuilnisbakken zijn geleegd.
De kosten (water en elektriciteit) worden betaald aan het einde van de huurperiode nadat de meters zijn uitgelezen.
Artikel 8 - Respect voor buren en omgeving.
De organisator verbindt zich ertoe om respectvol om te gaan met de omwonenden en het milieu in het algemeen.
Hij zal ervoor zorgen dat hij zich houdt aan de plaatselijke regelgeving met betrekking tot lawaai (na 22.00 uur moeten de bewoners hun geluidsniveau aanzienlijk verminderen, de deuren sluiten en elk geluid van buitenaf vermijden dat als geluidsoverlast kan worden beschouwd).
geluid, de deuren sluiten en elk geluid van buitenaf vermijden dat als nachtelijke storing kan worden beschouwd.
De bewoner moet ervoor zorgen dat hij/zij de gemeentelijke richtlijnen inzake selectieve afvalsortering naleeft.
Alleen hij/zij is verantwoordelijk voor de gevolgen van niet-naleving.
Artikel 9 - Geschillen
Elke klacht betreffende de huur of de panne moet binnen de 8 dagen na het evenement per aangetekend schrijven aan de verhuurder worden gericht.
Bij gebreke aan akkoord tussen de partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement bevoegd. In geval van niet-naleving van de bepalingen van dit
contract, kan de organisator zonder enige formaliteit worden uitgezet, waarbij de ontruimingskosten en andere kosten volledig voor rekening van de organisator zijn.